Fracturile rotulei – diagnostic și tratament | Arcadia Spitale si Centre Medicale

Refacerea genunchiului după fractură, Recuperare genunchi

Obtinerea si mentinerea unei extensii complete Obtinerea unei flexii de 90 de grade Celadrin forte pret dona edemului local Evitarea formarii de trombi in membrele pelvine Activitati Kinetec: Folositi kinetecul un dispozitiv special ce va va mobiliza genunchiul cat de mult posibil in primele 2 saptamani.

Indepartati-va orteza in timpul acestor exercitii. Ar trebui, in mod normal, sa folositi dispozitivul pentru minimum 10 ore pe zi. Extensia genunchiului trebuie setata la -5 grade pentru a favoriza extensia completa a acestuia. Este foarte important sa puteti intinde genunchiul complet.

Protocolul de recuperare dupa micro-fracturi pentru defectele cartilaginoase

Dispozitivul refacerea genunchiului după fractură prevazut sa includa o pauza de extensie de 5 secunde. Modulul de flexie trebuie setat la de grade si trebuie crescut gradual pana la 90 de grade pe masura refacerea genunchiului după fractură veti tolera din ce in ce mai mult flexia genunchiului.

Puteti pune intreaga greutate a corpului pe piciorul operat, in limita durerii. La inceput va veti folosi de carje la mers urmand sa renuntati la acestea odata ce v-ati recapatat increderea in genunchi. Pentru defectele condiliene nu se foloseste orteza, insa veti folosi carjele pentru o perioada mai lunga de timp, de asemenea, incarcarea pe piciorul operat facandu-se progresiv, in functie de sfaturile medicului.

Aplicati gheata pentru a reduce durerea si tumefactie. Folositi gheata dupa urmatorul program: 20 minute gheata, 20 minute fara pe perioada primei zile post-operatorii. Apoi aplicati gheata de cate ori simtiti nevoia pentru minute pe parcusul urmatoarelor zile post-operator.

Puneti un prosop intre piele si gheata pentru a preveni degeraturile. Puteti face dus si uda inciziile refacerea genunchiului după fractură.

Cu toate acestea, nu le imbibati in cada sau Jacuzii pana cand firele nu au fost inlaturate. Luati o aspirina in fiecare dimineata. Puteti purta ciorapi elastici sub genunchi pentru a preveni umflarea picioarelor. De asemenea, faceti cel putin 10 exercitii de mobilitate a gleznei pentru a preveni edemul si pentru a preveni tromboflebita. Programul de exercitii: Exercitii ale muschiului cvadriceps — pentru a mentine tonusul muscular la nivelul coapsei si pentru a intari genunchiul Exercitii ale muschiului cvadriceps — pentru a mentine tonusul muscular la nivelul coapsei si pentru a intari genunchiul.

Asezati-va pe spate cu genunchiul in extensie maxima ca in figura.

refacerea genunchiului după fractură deep blue doterra

Contractati si mentineti contractia muschilor anteriori ai coapsei cvadricepsgenunchiul devenind aplatizat si drept. Daca acestea sunt executate corect, rotula va glisa proximal spre muschii coapsei. Pastrati contractia pentru 5 secunde. Executati cel putin 20 de repetitii de cate 3 sau 4 ori refacerea genunchiului după fractură zi.

Sprijinul pe calcai — pentru a intinde complet genunchiul intindeti-va pe spate cu un prosop rulat sub calcai sau stati pe un scaun cu calcaiul pe refacerea genunchiului după fractură taburet, la fel ca in poza.

Lasati genunchiul sa se relaxeze in extensie. Daca genunchiul nu se refacerea genunchiului după fractură intinde complet, puteti pune o greutate g pana la 2,25 kg pe coapsa, exact deasupra rotulei. Incercati sa mentineti aceasta pozitie pentru 5 minute, de 3 ori pe zi. In timp ce mentineti aceasta pozitie de extensie, lucrati exercitiile de cvadriceps.

Alunecarile de calcai — pentru a va recastiga flexia genunchiului. In timp ce stati intinsi pe spate figuraalunecati calcaiul pentru a indoi genunchiul. Pastrati flexia pentru 5 secunde si apoi usurati flexia si intindeti genunchiul. Cat timp genunchiul este intins, puteti combina exercitiile si sa le repetati pe cele de cvadriceps.

Repetati de 20 de ori, de 3 ori pe zi. Alunecarile de calcai din sezut — pentru a va recastiga flexia genunchiului. In timp ce stati asezati pe un scaun, trageti calcaiul inapoi ca si cum ati incerca sa va puneti piciorul sub scaun. Pastrati pentru 5 secunde si reveniti la pozitia de extensie.

Recuperarea dupa micro-fracturi pentru defectele cartilaginoase | CENTROKINETIC

Va puteti ajuta de piciorul opus, daca simtiti nevoia. Repetati acest exercitiu de 20 de ori, de cate 3 ori pe zi. Flexia plantara si dorsiflexia piciorului — mobilizati piciorul in sus si in jos pentru a stimula circulatia in picior. Executati cel putin 10 astfel de miscari la fiecare ora. Faza 2 — de la 2 la 6 saptamani post-operator Scopuri: Nu suprasolicitati genunchiul, favorizand vindecare Redobanditi-va mobilitatea completa a genunchiului Incepeti intarirea musculara Program de excercitii: Bicicleta medicinala Folositi o bicicleta medicinala pentru a mobiliza genunchiul si pentru a mari flexia acestuia.

Daca nu puteti executa pedalari complete, atunci pastrati piciorul operat pe pedala si pedalati inainte si inapoi pana cand genunchiul se va indoi suficient cat sa permita un ciclu complet. Majoritatea persoanelor reusesc un ciclu complet mai intai in sens invers, urmat apoi se sensul inainte.

Puteti folosi bicicleta, fara rezistenta, pentru 10 la 20 minute pe zi. Reglati inaltimea seii refacerea genunchiului după fractură astfel incat atunci cand stati pe bicicleta, genunchiul sa fie in extensie completa atunci cand pedala este in pozitia cea mai de jos. Pedalarea se va face cu ajutorul antepiciorului varfului picioruluisi nu a calcaiului. Exercitii ale muschiului cvadriceps — pentru a mentine tonusul muscular la nivelul coapsei si pentru a intari genunchiul.

Executati cel putin 20 de repetitii de cate 3 sau 4 ori pe zi pana cand puteti intinde genunchiul la acelasi nivel cu partea neoperata. Sprijinul pe calcai — pentru a intinde complet genunchiul. Intindeti-va pe spate cu un prosop rulat sub calcai sau stati pe un scaun cu calcaiul pe un taburet, la fel ca in poza. Continuati aceste exercitii pana cand puteti indoi genunchiul asemeni partii fara leziune de LIA unnoperated side.

De asemenea, pe masura ce va recastigati flexia, va puteti folosi de un prosop pentru a progresa cu flexia genunchiului.

Știința Arcadia

Ridicari ale membrului in extensie Contractati muschiul cvadriceps astfel incat genunchiul sa fie plat, drept si extins complet. Incercati dureri de călcâie după fractura de gleznă ridicati intregul membru operat de-asupra planului patului sau podelei.

Daca sunteti capabili sa pastrati genunchiul drept pana la aproximativ 45 de grade, faceti o pauza de o secunda si apoi coborati usor piciorul inapoi pe pat. Relaxati-va si repetati. Daca genunchiul se indoaie in timp ce incercati sa ridicati membrul, nu continuati cu aceste exercitii. Incercati din nou exercitiile de cvadriceps pana cand veti reusi sa ridicati membrul fara refacerea genunchiului după fractură indoi genunchiul.

Ridicari scurte Cu genunchiul indoit pe un prosop rulat sau o patura, ridicati piciorul astfel incat genunchiul se extinde complet.

refacerea genunchiului după fractură dureri la nivelul articulațiilor și dureri de cap

Pastrati genunchiul blocat in extensie pentru 5 secunde, apoi coborati cu blandete. Repetati de 20 de ori. Ondulari hamstring din picioare Pozitionati-va cu fata la perete, folosindu-va de acesta pentru echilibru si suport. In timp ce stati in membrul fara leziune LIA, indoiti genunchiul si ridicati genunchiul spre fund. Pastrati aceasta pozitie flexata pentru o secunda.

Coborati usor membrul inapoi pe podea. Pastrati soldurile aliniate ca in ilustratie. Ridicari pe varfuri Stati cu fata la o masa, avand mainile pe aceasta pentru echilibru si suport. Genunchii vor fi in extensie maxima. Contractati cvadricepsul si mentineti genunchiul in extensie maxima. Ridicati-va pe varfuri, mentinand in acelasi timp genunchii in extensie maxima.

refacerea genunchiului după fractură reumatism pentru tratamentul articulațiilor piciorului

Mentineti aceasta pozitie pentru o secunda, apoi reveniti la pozitia de start. Abductia soldului Intindeti-va pe partea sanatoasa. Ridicati membrul operat pana la 45 de grade, ca in figura alaturata.

Mentineti aceasta pozitie pentru o secunda, apoi reveniti usor. Faza 3: saptamani post-operator Scopuri: Redobanditi-va mobilitatea completa a genunchiului Recapatati-va forta musculara Program de exercitii: Bicicleta medicinala Folositi o bicicleta medicinala pentru a mobiliza genunchiul si pentru a mari flexia acestuia.

Alunecari pe perete Stati drepti cu spatele si fundul atingand peretele. Plasati picioarele la 30 cm distanta unul de celalalt si la 6 cm distanta de perete.

Indoiti genunchiul si alunecati de-a lungul peretelui pana cand genunchii sunt flexati la 45 de grade. Pastrati aceasta pozitie pentru 5 secunde si apoi reveniti la cea de start. Executati:3 seturi a cate repetari.

Pe langa acestea, veti continua exercitiile incepute in timpul celei de-a doua faze. Faza 4: incepand cu 12 saptamani post-operator Scopuri: Redobandirea completa a fortei musculare Intoarcerea progresiva la activitatile uzuale Program de exercitii: Streching hamstring Executati aceste exercitii in pozitia din figura alaturata.

Indoiti inainte la nivelul soldului, pastrand genunchiul in extensie refacerea genunchiului după fractură, pana cand simtiti o intindere usoara la nivelul portiunii posterioare a coapsei si a genunchiului. Mentineti pozitia de strech-ing pentru secunda si repetati de ori. Stretching cvadriceps Acest exercitiu se realizeaza ca in pozitia alaturata.

Executati o miscare de apropiere a calcaiului de fund. Atunci cand simtiti o intindere la nivelul portiunii anterioare a coapsei si a genunchiului, mentineti pozitia pentru secunda, timp de repetari.

Stretching gamba In pozitia ilustrata, mentineti calcaiul drept pe podea, genunchiul fiind in extensie mxima. Aplecati-va inainte la nivelul coapselor, mainile sustinand greutatea dumneavoastra. Atunci cand simtiti o intindere usoara la nivelul portiunii posterioare a gambei si a genunchiului, mentineti aceasta pozitie pentru secunde, timp de repetari. Ghemuiri pe scaun In aceste exercitii, coborati-va fundul spre scaun pana cand v-ati asezat pe acesta. Nu stati pe scaun, in schimb, ridicati-va imediat si reveniti usor la pozitie de start.

Amintiti-va sa pastrati capul deasupra picioarelor si sa va indoiti bazinul in timp ce coborati. Dupa prima saptamana, puteti tine gantere in timp ce executati durere la cot și palmă exercitii. Incepeti cu 1,5 — 2,5 kg in fiecre boli de țesut conjunctiv difuz sigidină. Puteti adauga kg pe saptamana pana cand ajungeti la 10 kg.

Executati 3 seturi a cate repetari. Folositi aceasta greutate pentru o saptamana, putand apoi sa o cresteti gradual. Greutatea va fi marita cu 2,25 kg la fiecare zile, atata vreme refacerea genunchiului după fractură puteti executa 20 de repetari vreme de 3 seturi. La acest exercitiu, evitati sa permiteti genunchilor sa pocneasca sau sa se extinda rapid in timp ce ajungeti la pozitia de intindere completa.

Evitati sa incepeti exercitiile cu genunchii flexati excesiv. Nu indoiti genunchii atat de mult astfel incat gamba si soldul sa intre in contact. Fandari hamstring cu rezistenta Daca aveti acces la un aparat de fandari hamstring figuraatunci puteti sa incepeti sa il folositi.

La fel ca si la presa de picioare, incepeti cu o greutate rezonabila cu care veti executa exercitiile de-a lungul primei saptamani. Puteti creste greutatea cu 2, kg la fiecare 10 zile, atata vreme cat puteti lucra 3 seturi a cate 20 de repetari.

  • Fracturile rotulei – diagnostic și tratament | Arcadia Spitale si Centre Medicale
  • Tratamentul cu artroză a brusturei

Daca nu aveti acces la un aparat de fandari hamstring, puteti sa continuati cu fandarile hamstring din picioare, atasandu-va greutati la nivelul gleznelor. Incepeti cu 1,25 kg si adaugati 0,5 kg la fiecare saptamana pana cand ajungeti la 3 seturi a cate 15 repetari cu greutati de 4,5 kg.

Exercitii de step-up Pentru acest exercitiu, asezati un taburet mic, o carte sau o bucata de lemn pe podea, la aproximativ 60 cm de un perete. Asezati-va piciorul lezat pe taburei.

  1. Strângerea articulațiilor și tratamentul
  2. Arde corpul întreg articulații dureroase
  3. Care sunt simptomele fracturilor de rotulă?
  4. Recuperare genunchi » Secțiunea: Forum medical
  5. Păpădie împotriva durerilor articulare

Mentineti-va echilibrul sprijinindu-va pe perete figura. Ridicati-va usor pe taburet si permiteti genunchiului sa se intinda usor. Incepeti acest exercitiu cu 5 repetari a cate 3 seturi in prima saptamana. Puneti adauga o repetare la fiecare sesiune, pana cand veti ajunge la 15 repetari, daca nu resimtiti durere la nivelul genunchiului sau la locul de insertie a tendonului rotulian.

NB: Toate progresiile sunt aproximari si ar trebui utilizate doar ca indrumare. Progresia se va baza pe starea individuala a pacientului, care este evaluata pe tot parcursul procesului de tratament. Clinica Centrokinetic dispune de unul dintre cele mai performate sisteme de recuperare din Bucuresti, avand o echipa de kinetoterapeuti foarte experimentata, avand o experienta de peste 15 ani.

  • Recuperare genunchi
  • Cum să inserați o articulație a genunchiului

Echipa noastra medicala a lucrat cu nenumarati sportivi de performanta, ajutandu-i sa revina in sportul care i-a consacrat, fiind foarte apreciata de catre echipa nationala de rugby a Romaniei, de echipa de rugby CSA Steaua Bucuresti, de sportivii de la Absoluto, dar si de multi altii. Centrokinetic e locul in care vei gasi raspunsuri si solutii clare pentru problemele tale de motricitate.

Clinica dedicata afectiunilor osteoarticulare e impartita in urmatoarele departamente specializate: Ortopediedepartament compus dintr-o echipa de medici ortopezi extrem de experimentata, condusa de Dr.